Domination
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination

Zdominuj świat! i przejmij władze
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  Latest imagesLatest images  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Gospodarka planetarna

Go down 
AutorWiadomość
Szefunio
Gracz
Szefunio


Liczba postów : 565
Join date : 06/12/2020
Skąd : Dyrektoriat Południowoafrykański

Gospodarka planetarna Empty
PisanieTemat: Gospodarka planetarna   Gospodarka planetarna Icon_minitimeSob Gru 19, 2020 3:10 pm

Gospodarka Planetarna

  • Mechanika gospodarcza stworzona jako jedna i jedyna myśl przewodnia w znanym nam wszechświecie. 
  • Kolonizacja nowej planety lub księżyca rozpoczyna się od założenia Stolicy Planetarnej w wolnej prowincji. 
  • Każda planeta ma indywidualny koszt stolicy planetarnej - jest ona uproszczonym wyznacznikiem tego jak bardzo planeta ta/księżyc ten nadaje się do zamieszkania. Koszta tej struktury są różne w zależności od odległości planety od planety rodzimej cywilizacji.
  • Bazowy więc koszt stolicy planetarnej jest wyznaczany przez admina i może być jedynie przez niego zmodyfikowany.
  • Każda planeta ma oddzielny budżet, lecz jeśli chcemy zintegrować go pod jedną flagą, to wówczas na każdej planecie musi być Centrum Lotów Kosmicznych.


UNIKATY PLANETARNE

1. Stolica planetarna 
To tutaj znajduje się siedziba planetarnych organów władzy danej organizacji/cywilizacji/stronnictwa. W tym miejscu podejmowane są także decyzje co do rozwoju kolonii. Jest to bez wątpienia najważniejszy organ na planecie.
Koszt: planeta_koszt x lvl
Zysk: (od 2 lvl'a) 10% x lvl większe dochody z kolonii oraz +5% x lvl const poparcia jako modyfikator planety
Przykład: 4 poziom zapewnia 40% więcej dochodów
UWAGA: Utrata stolicy planetarnej powoduje obniżenie wszystkich dochodów z planety o 50% ze względu na problemy komunikacyjne. Utrata stolicy planetarnej zamraża możliwość rozwoju struktur na planecie.

2. Sektor administracyjny
Sektor administracyjny informuje o tym jak bardzo jest rozwinięta administracja na danej planecie, która umożliwia utrzymanie określonej władzy na planecie.
Koszt: 5 mld*lvl
Zysk: Utrzymanie 10xlvl prowincji na planecie.
Zysk_negatywny: 1 mld od każdej "nieutrzymywanej" przez sektor prowincji. -1% poparcia jako const współczynnik do poparcia od każdej "nieutrzymywanej" prowincji.
Przykład: 20 prowincji overextension, to -20 mld co turę oraz -20% poparcia jako modyfikator planety

KOMPLEKSY GOSPODARCZE

1. Kompleks rolniczy
Koszt: 10 mld x level
Zysk: 10j zaopatrzenia
Wymaga: 10 skolonizowanych, "wolnych" prowincji

2. Kompleks rolniczy - rozwój
Koszt: Brak - wolna i kolonizowana prowincja koło kompleksu
Zysk: 1j zaopatrzenia
Wymaga: kompleksu rolniczego oraz 1 skolonizowanej, "wolnej prowincji"
Limit: tyle razy ile mamy wolnych prowincji wokół kompleksu

3. Kompleks usługowy
Koszt: 10 mld x level
Zysk: 10 mld
Wymaga: 10 skolonizowanych, "wolnych" prowincji

4. Kompleks usługowy - rozwój
Koszt: Brak - wolna i kolonizowana prowincja koło kompleksu
Zysk: 1 mld
Wymaga: kompleksu usługowego oraz 1 skolonizowanej, "wolnej" prowincji
Limit: tyle razy ile mamy wolnych prowincji wokół kompleksu

5. Kompleks przemysłowy
Koszt: 15 mld x level
Zysk: +5 mld +5 PZ +5j zaopatrzenia
Wymaga: 10 skolonizowanych, "wolnych" prowincji

6. Kompleks przemysłowy - rozwój
Koszt: Brak - wolna i kolonizowana prowincja koło kompleksu
Zysk: +1 mld +0.5 PZ +0.5j zaopatrzenia
Wymaga: kompleksu przemysłowego oraz 1 skolonizowanej, "wolnej" prowincji
Limit: tyle razy ile mamy wolnych prowincji wokół kompleksu

7. Kompleks militarny
Koszt: 10 mld x level
Zysk: Limit armii - +5 marsjańskich jednostek
Wymaga: 10 skolonizowanych, "wolnych" prowincji

8. Kompleks militarny - rozwój
Koszt: Brak - wolna i kolonizowana prowincja koło kompleksu
Zysk: Limit armii - +0.5 marsjańska jednostka
Wymaga: kompleksu militarnego oraz 1 skolonizowanej, "wolnej" prowincji
Limit: tyle razy ile mamy wolnych prowincji wokół kompleksu

BUDYNKI STRATEGICZNE
Należy je rozmieścić tak samo jak kompleksy, czy budynki planetarne.

Silosy Rakietowe: 
Pozwala składować i wystrzeliwać rakiety balistyczne. 1 kompleks silosów pozwala składować 10 rakiet balistycznych. 
Koszt: 10 mld 
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!

Tarcza antyrakietowa: 
Zapewnia częściową ochronę przed ostrzałem rakiet balistycznych. Do działania wymaga rakiet antybalistycznych. Tarcza antyrakietowa nie jest stu procentowym zabezpieczeniem przed atakami rakietowymi, pozwala jednak zmniejszyć straty zestrzeliwując część rakiet. 
Koszt: 25 mld 
Limit: 1 ( jedna tarcza na całą kolonię, w przypadku kontrolowania całych kontynentów potrzeba 2 tarczy ) 

Reaktor fuzyjny:
Dawne reaktory atomowe zostały zastąpione przez fuzję wodoru lub hel-3 na bazie pierwszych takich odkryć z Dongbeiu.
Koszt: 5 mld*level
Zysk: 10 mld dochodów
Wymaga: 1 "wolnej " prowincji
Wymaga technologii umożliwiającej budowę reaktorów fuzyjnych.
Limit 1: Na każdy oddzielny kompleks przypada 1 reaktor fuzyjny
Limit 2: Maksymalny poziom reaktora fuzyjnego jest taki sam jak poziom kompleksu.
Limit 3: Reaktor fuzyjny należy umieścić jako "rozwój" kompleksu.

Wieże solarne: 
Wymagane badanie: Wieże solarne
Zwiększa zyski o 5 mld
Koszt: 10 mld (Może być zbudowana 1 wieża na 1 kompleks)
Limit: aktualna suma posiadanych kompleksów(osobnych kompleksów bez ich poziomów)

Centrum Lotów Kosmicznych: 
Wymagane badanie: Człowiek w Kosmosie
Koszt: 50 mld
Limit: 1 na planetę

ZASADY KOLONIZACJI
1) Jeżeli nasze terytorium graniczy z wolną prowincją do skolonizowania - wówczas możemy skolonizować maksymalnie 2 prowincje wgłąb "pustego terytorium" w ciągu tury. Koszt założenia outpostu w 1 prowincji kosztuje 2 mld x level (niezbędne przy rywalizacji o prowincje)

2) W przypadku zaistnienia konfliktu kolonizacyjnego w danej prowincji - wygrywa ta strona, która ma większy poziom outpostu w prowincji.

3) Jeżeli chcemy skolonizować terytorium za górami lub za czarnym obszarem - wówczas musimy wydać dodatkowe 15 mld na przebycie takowego dystansu wraz z zasobami oraz na stworzenie dodatkowego połączenia infrastrukturalnego. Możemy skolonizować maksymalnie 1 taką prowincję w turze. Dalsza kolonizacja na tym obszarze w turze następnej - patrz punkt 1)

4) niech jednak punkt 3) będzie osadzony w realiach i nie będzie próbą przeskoku połowy globu dla celów udupienia innego gracza. W takim przypadku admin ma prawo, aby coś z tym przyczółkiem stało się złego. Albo coś złego stało się z potencjalną inicjatywa budowy tak dużej infrastruktury.

5) koszt 15 mld z punktu 3) jest zastąpiony przez dodatkowy koszt 3 mld, jeżeli mamy do czynienia z tym samym kontynentem.

6) Założenie koloni pozwala nam na "natychmiastowe" dobranie 10 prowincji kolonii zgodnie z zasadami kolonizacji.

ZASADY KOMPLEKSU I JEGO ROZWOJÓW
1) Każde 2 kompleksy(nawet różne) zapewniają nowy slot badawczy. Posiadanie 4 kompleksów zapewnia już 2 sloty badawcze, itd.

2) Kompleks i jego rozwoje możemy rozwijać jedynie na danym kontynencie(w tym na wyspach też) w granicach zdrowego rozsądku.

3) Jeżeli chcemy założyć kolonię, a następnie ciągnąć z niej dochody - musimy na początku dokonać kolonizacji posiadając centrum kosmiczne wraz z odpowiednią technologią opracowaną specjalnie pod daną planetę.

INTEGRACJA EKONOMICZNA CYWILIZACJI
Jeżeli nasza cywilizacja/państwo pragnie zintegrować budżet z różnych planet, a nie tylko budżet przesyłany w "jedną stronę" - z planety rodzimej na planetę kolonizowaną, to wówczas na planecie kolonizowanej należy zbudować Centrum Kosmiczne, które pozwoli na wymianę zasobów dwutorową między planetami.


Ostatnio zmieniony przez Szefunio dnia Nie Mar 21, 2021 11:33 am, w całości zmieniany 19 razy
Powrót do góry Go down
Szefunio
Gracz
Szefunio


Liczba postów : 565
Join date : 06/12/2020
Skąd : Dyrektoriat Południowoafrykański

Gospodarka planetarna Empty
PisanieTemat: Re: Gospodarka planetarna   Gospodarka planetarna Icon_minitimeNie Gru 20, 2020 10:19 am

Szablon rozwoju planety- wraz z przykładem:
IV kwartał 2040 - Chinamars
Dochód: +22 mld
PZ: 7.5 /7.5 
Dochód zaopatrzenia: +7.5
Zmagazynowane zaopatrzenie na Marsie: 7.5
Limit armii kolonii:

Należy podać mapę i nanieść na nie - okręgi wraz z rozwojami/ lib osobnie dla każdego kompleksu wstawić mapę. Przykład mapy podany na samym dole szablonu.

1. Okręg Wuhan - kompleks usługowy - czerwono(kompleks) - różowy(rozwoje)
Cytat :
Poziom: 1
Baza: +10 mld dochodów
Dochód z rozwojów: +12 mld dochodów
Suma dochodów: +22 mld dochodów

2. Okręg Cianto - kompleks militarny - pomarańczowy(kompleks) - żółty(rozwoje)
Cytat :
Poziom: 1
Baza: +5 marsjańskich jednostek
Dochodów z rozwojów: +3 marsjańskich jednostek
Suma dochodów: +8 marsjańskich jednostek

3. Okręg Pekin - kompleks przemysłowy - zielony(kompleks) - lekko zielony(rozwoje)
Cytat :
Poziom: 1
Baza: +5 mld +5 PZ +5j zaopatrzenia dochodów
Dochodów z rozwojów: +2,5 mld +2,5 PZ +2,5j zaopatrzenia dochodów
Suma dochodów: +7,5 mld +7,5 PZ +7,5j zaopatrzenia dochodów
Gospodarka planetarna Ah5smNL


Kod:
[size=24]Szablon rozwoju kolonii - wraz z przykładem:[/size]
[size=24][b]IV kwartał 2040 - Kolonia Chinamars[/b][/size]
[b]Dochód:[/b] +22 mld
[b]PZ:[/b] 7.5 /7.5 
[b]Dochód zaopatrzenia:[/b] +7.5
[b]Zmagazynowane zaopatrzenie na Marsie:[/b] 7.5
[b]Limit armii kolonii:[/b] 8 (tyle jednostek marsjańskich możemy zrobić)

Należy podać mapę i nanieść na nie - okręgi wraz z rozwojami/ lib osobnie dla każdego kompleksu wstawić mapę. Przykład mapy podany na samym dole szablonu.

1. Okręg Wuhan - kompleks usługowy - czerwono(kompleks) - różowy(rozwoje)
[quote][color=#999999]Baza: +10 mld dochodów
Dochód z rozwojów: +12 mld dochodów
Suma dochodów: +22 mld dochodów[/color][/quote]

2. Okręg Cianto - kompleks militarny - pomarańczowy(kompleks) - żółty(rozwoje)
[quote][color=#999999]Baza: +5 marsjańskich jednostek
Dochodów z rozwojów: +3 marsjańskich jednostek
Suma dochodów: +8 marsjańskich jednostek[/color][/quote]

3. Okręg Pekin - kompleks przemysłowy - zielony(kompleks) - lekko zielony(rozwoje)
[quote][color=#999999]Baza: +5 mld +5 PZ +5j zaopatrzenia dochodów
Dochodów z rozwojów: +2,5 mld +2,5 PZ +2,5j zaopatrzenia dochodów
Suma dochodów: +7,5 mld +7,5 PZ +7,5j zaopatrzenia dochodów[/color][/quote]
[img]https://i.imgur.com/ah5smNL.png[/img]
Powrót do góry Go down
 
Gospodarka planetarna
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Gospodarka
» Gospodarka
» Gospodarka
» Gospodarka
» Gospodarka

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination :: Ogólne :: Rekrutacja-
Skocz do: