Trollostanov Gracz
Liczba postów : 128 Join date : 03/05/2022
| Temat: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 3:54 pm | |
| Zaproszeni: Chiny, Japonia, UK, Francja
| |
|
Rinkydinky Gracz
Liczba postów : 121 Join date : 06/12/2020
| Temat: Re: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 3:56 pm | |
|
Ostatnio zmieniony przez Rinkydinky dnia Czw Maj 12, 2022 3:58 pm, w całości zmieniany 1 raz | |
|
Officer TJ Gracz
Liczba postów : 77 Join date : 02/05/2022
| Temat: Re: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 3:56 pm | |
| Przybywa przedstawiciel francuskiego rządu. | |
|
Krewetki Gracz
Liczba postów : 368 Join date : 05/12/2020
| Temat: Re: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 4:55 pm | |
| UK ze swej strony zgadza się na taki kształt Szlaku przy aktywnym naszym udziale w nim. | |
|
Officer TJ Gracz
Liczba postów : 77 Join date : 02/05/2022
| Temat: Re: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 6:50 pm | |
| Rząd francuski zgadza się na przedstawione warunki. | |
|
Dukin Gracz
Liczba postów : 538 Join date : 05/12/2020
| Temat: Re: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 11:41 pm | |
| | |
|
Dukin Gracz
Liczba postów : 538 Join date : 05/12/2020
| Temat: Re: Szlak Północny Czw Maj 12, 2022 11:44 pm | |
| Rząd Chin zgadza się na warunki | |
|
Trollostanov Gracz
Liczba postów : 128 Join date : 03/05/2022
| Temat: Re: Szlak Północny Pią Maj 13, 2022 2:28 pm | |
| W związku z uzyskaniem aprobaty wszystkich zaproszonych do wspólnej inicjatywy, Federacja Rosyjska ma przyjemność ogłosić światu powstanie Inicjatywy Szlaku Północnego. Jest to organizacja stricte handlowa.
Krótki dokument założycielski podpisany przez Chiny, Francję, Japonię, Rosję i Wielką Brytanię:
"Otwarcie Szlaku Północnego ma zaradzić problemom globalnym, a kluczowymi benefitami inicjatywy są
- Przywrócenie globalnego łańcucha dostaw Dzięki skróconemu czasowi podróży morskiej między Azją i Europą, przedsiębiorcy będą mogli szukać kontrahentów po dosłownie drugiej stronie świata, gdyż transport jeszcze nigdy nie był tak tani! Pływanie u północnych wybrzeży Syberii kosztuje znacznie mniej niż trasa przez Suez lub Kanał Panamski, wynika to nie tylko z krótszego dystansu, ale też z braku kanałów które pobierają opłaty.
- Nowe kierunki ekspansji Szlak Północny to nie tylko połączenie Azji z Europą przez Arktykę i Morze Północne - to także dostęp do całego morza Bałtyckiego poprzez Kanał Białomorski (kolejne skrócenie czasu podróży, tym razem Azja-Bałtyk, Bałtyk-Azja) co pozwala ominąć Cieśniny Duńskie! Żeby tego było mało, główny port Szlaku będzie miał bezpośrednie połączenie kolejowe z Azją Centralną, co zagwarantuje kolejny rynek zbytu dla wszystkich zainteresowanych.
- Północny magazyn surowcowy Choć póki co lokacja nowej "stolicy" tego projektu pozostaje nieznana, rząd zdradził że przed granicami miasta będzie rozciągać się labirynt magazynów. Dzięki strategicznemu położeniu nieopodal zagłębi naftowych i gazowych, nasz główny port Szlaku Północnego będzie oferował możliwość kupna surowców ad hoc. Rosnące masowo wydobycie zbija koszt paliwa, co jednocześnie jest kluczowe dla cięcia kosztów transportu, docelowo ekspansja Gazpromu ma regularnie obniżać koszt eksploatacji Szlaku Północnego. Warto zauważyć iż posiadanie takiego kompleksu magazynów ma też bardzo praktyczną stronę, w przypadku kolejnego kryzysu energetycznego wszystkie państwa Szlaku mogą błyskawicznie złożyć zamówienie na odpowiednie surowce. Dobrze o tym pomyśleć gdy większość jest pochłonięta eko-szałem.
- Bezpieczeństwo Rosja wybudowała na tę okazję całkowicie nową Flotę Arktyczną, której zadaniem jest patrolować szlak w poszukiwaniu intruzów. Pozostałe państwa korzystające z inicjatywy mogą za zgodą 3/5 państw założycielskich wziąć udział w inicjatywie patrolowania Szlaku.
Warunkiem dołączenia do Szlaku jest: Zgoda 3/5 państw założycielskich Obniżenie cła do 2%. Obniżka cła obejmuje jedynie kraje będące częścią Szlaku, co ma promować handel pomiędzy użytkownikami Trasy Północnej.
Warunkiem korzystania ze Szlaku dla państw założycielskich jest: 1. Bycie w stanie pokoju ze wszystkimi członkami inicjatywy. 2. Nie bycie objętym embargiem handlowym ze strony Rosji. 3. Utrzymywanie cła na określonym poziomie.
lub w przypadku państw partnerskich (członkowskich) 1. Bycie w stanie pokoju ze wszystkimi członkami inicjatywy. 2. Nie bycie objętym embargiem handlowym ze strony Rosji. 3. Utrzymywanie cła na określonym poziomie. 4. Uiszczenie połowy kwartalnej opłaty w celu utrzymania Trasy Północnej. Państwa założycielskie mają prawo wysyłać obserwatorów którzy będą sprawdzać czy pieniądze nie uległy defraudacji.
lub w przypadku państw "dopuszczonych" (nie-członkowskich) 1. Uiszczenie określonej przez Komitet (//państwa założycielskie) opłaty która będzie reinwestowana w rozwój Szlaku. Państwa założycielskie mają prawo wysyłać obserwatorów którzy będą sprawdzać czy pieniądze nie uległy defraudacji. 2. Bycie w stanie pokoju ze wszystkimi członkami inicjatywy. 3. Uzyskanie poparcia 3/5 spośród państw założycielskich. 4. Nie bycie objętym embargiem ze strony Rosji."
//Rizi poproszę jakiś dział dla "Inicjatywa Szlaku Północnego" abyśmy mogli tam ew. rekrutację dalszą prowadzić.
| |
|
Sponsored content
| Temat: Re: Szlak Północny | |
| |
|